Glen Dimplex is marktleider op het gebied van warmte en ventilatie producten. Merken zijn onder andere Faber, Dimplex en Stoves & Belling. Glen Dimplex Benelux richt zich met name op het produceren en verkopen van elektrische sfeerhaarden via een dealernetwerk in Europa en importeurs over de hele wereld. Eindklanten zijn zowel particulieren maar ook bedrijven zoals hotels en horeca.
Uitdaging / doelstelling
– Verhogen klanttevredenheid door het verbeteren van service level
– Optimaliseren van de juiste voorraden
– Verbeteren van communicatie tussen verkoop, supply chain en product management
Resultaat
Ik heb structuur in de communicatie aangebracht door maandelijks terugkerende S&OP meetings te implementeren. Hierin worden de 24 maanden roling forecast, supply plan en product portfolio op een gestructureerde manier besproken. Samen met de verschillende afdelingen is afgestemd wie welke informatie nodig heeft om zijn of haar werk juist te kunnen uitvoeren. Met het opzetten van vaste slide decks per meeting is stuurinformatie verkregen waarmee scenario’s voor het management worden voorbereid ten behoeve van besluitvorming. Met het opzetten van een communicatiematrix is geborgd dat de hele organisatie stuurt op de besluiten uit de S&OP meetings.
Ik heb daarnaast waarde kunnen toevoegen door bij te dragen aan de implementatie van forecasttool Avercast. Samen met een aantal key-users hebben we deze tool geïmplementeerd om het demand forecasting en supply planning proces te ondersteunen. Ook wordt hiermee het S&OP proces gevoed met data. Op basis van deze data kan het management de juiste besluiten nemen om zo doelstellingen te realiseren, klanttevredenheid te verhogen en voorraden te reduceren.